Άτιτλο

Σε μια εποχή γεμάτη προσβολή για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, είναι πολύ δύσκολο και άκεφο να φτιάξεις άρθρα.

Ένας νέος μεσαίωνας και σκοταδισμός, ξεπροβάλλει στον ορίζοντα. Θα μπορούσαμε, ίσως, να τον παρομοιάσουμε με την ναζιστική περίοδο στην Γερμανία, αν και η σχέση του ξεφεύγει απ’ τον γενέθλιο τόπο και απλώνεται στον κόσμο. Ακόμη και μόλις μετά την ήττα της, ξεκίνησε αυτή η διασπορά, όπου, ήδη, είχε βρεί αποδέκτες και απ’ τη γέννησή του ακόμη.

Αποτέλεσμα της Βικτωριανής εποχής, με εκείνο τον άκρατο πουριτανισμό, εξελίχθηκε στη χώρα του Χίτλερ και απλώθηκε παντού σαν τη φωτιά στα ξερόχορτα.

Με διάφορες μορφές, κώδικες ηθικής, ανελευθερίες υπό τα προσχήματα κάποιων δικαιωμάτων, δήθεν.

Αυτό που οι ναζί, αδίκως κατηγορούσαν τους Εβραίους, εφαρμόστηκε άκρατα από εταιρίες κολοσσούς, που αποτελούνται από ανθρώπους κάθε φυλής και κοινωνικής τάξης.

Η υπερδύναμη που πρεσβεύει την τήρηση και φύλαξη των ελευθεριών, όχι μόνο τις καταπατά, αλλά εφευρίσκει νέους ευέλικτους τρόπους για να κρατούν καλά την εξουσία, οι έχοντες. Και τα υπόλοιπα κράτη, τα περισσότερα των οποίων στήριξαν τις Δημοκρατίες τους με την αποστράγγιση των φυσικών πόρων και ανθρώπινου δυναμικού από τις αποικίες τους, την ακολουθούν ευχαρίστως και υπερθεματίζουν.

Από την άλλη, οι κοινωνίες, αμόρφωτες, ή, μάλλον, ημιμαθείς, παρακολουθούν αποχαυνωμένες την ιστορία να περνά και τις τύχες τους να αφήνονται στα χέρια των σφαγέων.

Δεν απαιτούμε τα δικαιώματά μας στη μόρφωση, στις ελευθερίες, στην ομορφιά. Περιμένουμε οι γενεές, να παρέλθουμε, οι επόμενοι να πιάσουν τα ηνία στα χέρια, ή, τουλάχιστον έτσι νομίζουμε.

Οι σκλάβοι υπάρχουν ακόμα και οι πεινασμένοι και οι δυστυχείς, αλλά ότι δεν βλέπουμε, δεν υπάρχει, έξω από την πόρτα μας να είναι. τόσο φτάνουν οι ορίζοντες.

Αυτές είναι οι σκέψεις μου το τελευταίο διάστημα και αυτές, ακριβώς, με κρατούν μακρυά από ετούτη,  την ιδιότυπη δημιουργία.

Ας είναι, θα ακούσουμε λίγη μουσική ακόμη και μετά θα δούμε, πότε.

Ένα υπέροχο και παρεξηγημένο, συνάμα, έργο του Johann Sebastian Bach ξεκινά την αποψινή μας «εκπομπή».

Toccata and Fugue σε D minor BWV 565. Χρησιμοποιηθήκε, ευρέως, σε κινηματογραφικές ταινίες, όπου, κυρίως, κατεδείκνυε τον τρελλό ή διαβολικό χαρακτήρα, να την ερμηνεύει.

Κρίμα, αλλά Hollywood είναι αυτό και με μυαλό κότας.

Επόμενο έργο, του ιδίου συνθέτη,  είναι μία από τις έξι εισαγωγές για χορικά*, τα επονομαζόμενα Schübler Chorales, από το όνομα του χαράκτη – εκδότη, που βρίσκεται στην πρώτη σελίδα. Ακούμε το 6ο «Kommst du nun, Jesu, vom Himmel herunter», BWV 650.

Επόμενο άκουσμα είναι η Σονάτα με αριθμό καταλόγουK.378 το μέρος Allegro moderato του Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)

Και κλείνουμε τον Tommaso Antonio Vitali (1663–1745)  ακούγοντας το Chaconne en Sol mineur

Σας χαιρετώ έως την επόμενη φορά!

Mail επικοινωνίας vromikesskepsis@yahoo.gr

* Η αρχική ένοια των χορικών, ήταν ένα απλό σύνολο στίχων που μπορούσε να τραγουδηθεί από το σύνολο των πιστών σε μιά λειτουργία.

Οι χορωδιακές εισαγωγές ήταν μια απλή σύνθεση για όργανο που προϋπήρχε του χορωδιακού τμήματος. Δυστυχώς δεν δύναμαι να σας δώσω μια ακριβή μετάφραση.

Advertisements

2 thoughts on “Άτιτλο

  1. Με μαλάκωσες…
    Έφταχνα τις αποδείξεις του παρελθόντος έτους και είχα πέσει….
    Ειδικά αυτός ο Vitali είναι όαση…
    Καληνύχτα.

    • Βρε Οφιέ μου, έκανες σχόλιο και δεν σου απάντησα! Συγγνώμη, βλέπεις κι’ εγώ χαμένος για χαμένος είμαι.
      Σε χαιρετώ!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s