Δύσκολα τα πράγματα κύριοι…

Με τους αποχωρισμούς, λέω.

Με τους κάθε είδους αποχωρισμούς, όπως και με το παλιό σου computer.

Κάπως σας νοιώθω να χαμογελάτε.

Λίγο πονηρά και συνωμοτικά, ίσως.

Όσοι έχετε λειτουργικό σύστημα Windows, ίσως να γνωρίζετε καλά τον πόνο, τον οποίο είχα ξεχάσει για χρόνια.

Πάντως όπως και να ‘χει το πράγμα, το μηχάνημα αυτό καθεαυτό είναι τίποτα.

Αυτό που περιέχει όμως, είμαστε εμείς οι ίδιοι.

Το σπίτι μας η γωνιά μας, ο εαυτός μας. Τα κομμάτια μας.

Πολλές φορές συναντά, κανείς, περιπτώσεις μεγάλων ανθρώπων που καλούνται να εγκαταλείψουν την οικεία εστία, ας μου επιτραπεί το λογοπαίγνιο, και λόγω υγείας να εγκατασταθούν σε κάποια πόλη ή σε συγγενείς, χειρότερα δε, σε οίκο ευγηρείας.

Η στενοχώρια στα πρόσωπά τους είναι ολοφάνερη.

Δεν είναι μόνον οι επαφές που έχασα, δεν είναι οι κωδικοί που με ταλαιπωρούν τώρα πια σε κάθε συναλλαγή, αλλά πολύ σημαντικό κομμάτι ήταν κι’ οι «γωνίτσες του».

Εκεί τακτοποίησα αυτό, εδώ το άλλο.

Σε ξέρω και με ξέρεις από την καλή και την ανάποδή μας.

Αυτά και άλλα πολλά. Όσο για Format, ε, ναι. Αυτή είναι η λύση, αλλά ποτέ το σπίτι δεν θα είναι το ίδιο.

Και θα περάσει καιρός μέχρι να χνωτιάσουμε όπως και πρίν.

Ακούμε Hossein Alizadeh, έναν καλλιτέχνη του οποίου το έργο παρουσιάσαμε και σε παλαιότερο άρθρο και μάλιστα με την ίδια εισαγωγή.

Τώρα πολύ μεγαλύτερη αφιέρωση στο ίδιο έργο.

Hossein Alizadeh, » Birthplace of Earth», ολόκληρο.

1 Lullaby Instrumental

2 Lullaby / Lalalee Ghashghaie

3 Lullaby / Lalalee Kurdistani

4 Lullaby / Lalalee Mazandarani

5 Lullaby Instrumental II

6 Lullaby / Lalalee Ghashghaie II

7 Lullaby / Lalalee Kurdistani II

8 Lullaby / Lalalee Mazandarani II

9 Lullaby / Lalalee Ghashghaie III

10 Lullaby / Lalalee Kurdistani III

11 Lullaby / Lalalee Mazandarani III

12 Hoots of Joy / Halhaleh Ghashghaie

13 Pleasure of Being / Shelirah Kurdistani

14 Beats of Eternity / Awal’e Behaar Mazandarani

15 Prancing Over The Moon / Tavous Masti Ghashghaie

16 Eternal Friendship / Ya-run Kurdistani

17 Inseparable Souls / Ham-dam’e Jan Mazandarani

18 Inseparable Souls II / Yah Belareh Mazandarani

19 Alienation / Gharibi Mazandarani

20 Height of Sorrow / O’ja Daghlar Ghashghaie

21 Ripped Away / Tan-a-mirri Kurdistani

22 Ripped Away Instrumental

23 Exchange for Friendship / Sher-der Bazargan Ghashghaie

24 Experience and Being / Bouvi Den-nem Kurdistani

25 Giggles of the Rain / Vaaresh-Vaaresh Mazandarani

26 Giggles of the Rain Instrumental

27 Loving Love / Ashegh Galdi Ghashghaie

28 Bosom of Life / Lanjakam Valanja Kurdistani

Και μερικές διευκρινίσεις, για το άκουσμα και την επιλογή να το περιλάβω αυτούσιο.

Όταν, αυτό το συγκεκριμένο άλμπουμ, ακουστεί σε υπολογιστή, από κάποιον media player  -I Tunes ή Windows media player – έχει μιαν αδιάσπαστη ενότητα καθώς τα τραγούδια εναλλάσονται μεταξύ τους χωρίς διακοπή.

Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, δεν μπορούμε να τα ακούσουμε με αυτόν τον τρόπο, δυστυχώς.

Πάντως, ακόμη κι’ έτσι αξίζει τον κόπο, ενώ με λίγη προσπάθεια μπορούμε να καταλάβουμε το πως, είναι ολοκληρωμένο το έργο.

Τι συμβαίνει με τις μουσικές;

Τα δυτικά ακούσματα, αυτά που αναφέρωνται ως «κλασσική»  μουσική – όρος μάλλον αδόκιμος, αφού δεν αποτελεί αδιάσπαστη ενότητα – έχουν μιαν διαφορετική αντιμετώπιση ως προς τον τρόπο έκφρασης συναισθημάτων και σκέψεων, στη σχέση τους με την «Ανατολή».

Αν εξαιρέσουμε την περίπτωση της λαϊκής – στην εποχή της – μουσικής, οι συνθέτες που γνωρίζουμε, συνέθεταν με συγκεκριμένες φόρμες για κάθε περίοδο, στην οποίαν ανήκαν.

Δεν είναι λίγες οι φορές στο έργο, τα βιώματα, τα συναισθήματα, να ξεπροβάλλουν μέσα από τη μουσική τους, εντασσόμενα σε αυτούς τους κανόνες π.χ. Pergolessi «Stabat Matter», Beethoven «Ποιμενική» -περιγράφοντας μια βόλτα στη φύση, μιά μέρα της Άνοιξης με άστατο καιρό-, Vivaldi – στην θρησκευτική μουσική που έγραψε βρίσκουμε πολλά στοιχεία φόρτισης συναισθηματικής, όσον αφορά μελοποιημένες προσευχές – εκκλήσεις σε μια θεότητα. Και πολλοί άλλοι.

Τι συμβαίνει στην Ανατολή, όμως; Ποιά στοιχεία μπορεί να βρούμε στο μουσικό μας ψάξιμο;

Κατ’ αρχάς, ακόμη απαντούμε μιαν ενιαία καλλιτεχνική έκφραση, εννοώντας αυτήν που μεταβιβάζεται από γεννιά σε γεννιά με τις αλλαγές που συμβαίνουν να έχουν πιό αργούς ρυθμούς, ενώ το αποτέλεσμα δεν ανήκει καθαρά σε έναν καλλιτέχνη μουσικό.

Διαβάζοντας οποιαδήποτε ιστορία τέχνης, πληροφορούμαστε πως το ίδιο συνέβαινε και με τις εικαστικές τέχνες τους αρχαίους και μεσαιωνικούς χρόνους. Οι καλλιτέχνες, εκπορεύοταν απ’ το σύνολο και δεν αντιμετώπιζαν το έργο τους σαν ένα δικό τους δημιούργημα, παρά σαν μια κληρονομιά, που χρέος είχαν να παραδώσουν αυτούσια εί δυνατόν.

Οπωσδήποτε – και ευτυχώς – η προσωπικότητα του καθενός, συνέβαλε καθοριστικά στην αλλαγή των ρυθμών διαμέσου των αιώνων.

Αυτό αλλάζει στις αρχές της βιομηχανικής επανάστασης, όπου ο καλλιτέχνης, αποκτά μια συνείδηση ποιο ατομική όσον αφορά το έργο, την έκφραση της εποχής, και των κοινωνικοπολιτικών συνθηκών γύρω του.

Έτσι, στην μουσική της Ανατολής, η εγκεφαλικότητα της Δύσης υποχωρεί, αποκαλύπτοντας μια αμεσότερη έκφραση συναισθημάτων, που αφορούν σύνολα πληθυσμιακά.

Παρατηρώντας, δε, το τόξο που ξεκινά από την χώρα μας, σχεδόν,  και φτάνει μέχρι την Ιαπωνία, θα δούμε πως και στο τέλος του, αυτή η συλλογικότητα στο έργο εκφράζεται με ιδιαίτερη τελειότητα την οποία επιβάλλει, πλέον, ένα θρησκευτικό – φιλοσοφικό πλαίσιο, που αφορά έναν απέριττο τρόπο ζωής και αντίληψης του περιβάλλοντος, (Βουδισμός και Ζεν).

Τελειώνοντας αυτήν τη μακροσκελή, πιθανόν και μη ακριβή, λόγω έλλειψης ειδικών γνώσεων,  ανάλυση περί μουσικών εκφράσεων έχω να παρατηρήσω πως η μουσική είναι ενιαία και ίσως ανώτερη από άλλες τέχνες.

Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να την διαχωρίσουμε και να ακούμε μόνο μία έκφρασή της, γιατί μοιάζει με την βρώση μόνο ενός τύπου τροφής.

Άκρως επιβλαβές για τον οργανισμό. Το αντίστοιχο ισχύει και για το μυαλό μας.

Εδώ σας χαιρετώ, ενώ, καλώς ερχόντων των πραγμάτων την ερχόμενη Δευτέρα 1/11/2010, θα επανέλθει ο «Ρινόκερος», στη συνέχειά του.

Καλή Εβδομάδα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s